- فعالسازی آنی لینک دانلود، پس از ثبت سفارش
- فروش فقط از طریق تحقیق آنلاین
- دسترسی به فایل محصول به صورت مادامالعمر
- تضمین کیفیت فایل ها
Hurry and get discounts on all Apple devices up to 20%
Sale_coupon_15
۱۷,۹۰۰ تومان
خرید و دانلود تحقیق بهائيت
دین بهائی دینی است که میرزا حسینعلی نوری، ملقب به بهاءالله بنیانگذار آن میباشد. بهائیان او را فرستاده خدا (پیامبر) در این دور میدانند. بهاءالله در سال ۱۸۶۳ این دین جدید را اظهار کرد. شمار پیروانش بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برآورد شدهاست. با اینکه این شمار کمتر از ۰٫۲٪ جمعیت دنیاست ولی از نظر پراکندگی ادیان در عالم بعد از مسیحیت دومین دین جهان شمرده میشود. بهائیان معتقدند که بهاءالله، بنیانگذار دین بـهائی (۱۸۱۷-۱۸۹۲) جدیدترین فرستاده الهی در سلسله پیامبران پیشین چون ابراهیم، موسی و بودا و زردشت و مسیح و محمد است. در عین حال مسلمانان این دین را ساختگی و ادعای بهاءالله را دروغین میدانند.
پیامبران جدید
بهائیان معتقدند یکی از سنتهای تاریخ که همیشه تکرار شدهاست و برای بهائیت نیز به همین دلیل اتفاق افتادهاست، ظهور پیامبر جدید و مخالفت پیروان دین قبل با ظهور جدید است و از آن جا که تجدید ادیان یکی از اصول اساسی بهائیت است، بهائیان معتقدند مخالفت مسلمانان با بهائیت، مانند مخالفت مسیحیان در زمان ظهور محمد و مخالفت یهودیان در زمان ظهور مسیح است.
تکامل بشر و لزوم دین
بهائیان معتقدند به خاطر پیشرفت علمی و عقلی بشر، تعالیم و راهنمائیهای خداوند نیز رشد خواهد کرد. به همین دلیل بهائیان معتقدند تعالیم بهاءالله هماهنگی زیادی با تعالیم دیگر پیامبران دارد ولیکن منطبق با شرایط امروزه بشر است. بهائیان هیچ گاه بهاءالله را آخرین پیامبر نمیدانند و معتقدند بعد از ۱۰۰۰ سال از ظهور بهاءالله (۱۸۶۳ میلادی) پیامبر دیگری خواهد آمد تا بشر را برای آن روز هدایت نماید. اما مسلمانان به دلیل اعتقاد به ختم نبوت از سوی محمد، اعتقادی به تکامل ادیان بنا به مقتضیات زمانی و مکانی ندارند و از این رو ادعای بهاءالله و باب را کفر میدانند.
تفرقه بین شیعیان
مسلمانان،بهائیت را ایجاد شده در ایران برای ایجاد تفرقه در بین شیعیان و مسلمانان میدانند، بر طبق آمار دانشنامه بریتانیکا بهائیت در حال حاضراز نظر پراکندگی ادیان، بعد از مسیحیت دومین دین پراکندهدر دنیا میباشد و در هیچ کشوری به صورت اکثریت متمرکز نمیباشد.
پیشینه پیدایش
بهائیان معتقدند در سال ۱۲۶۰ هجری قمری که باب ظهور کرد، مردمان ایران که پیشینه مذهبی شیعه داشتند منتظر ظهور موعود خویش بودند. مکتب شیخیه یکی از مکاتبی بود که توسط شیخ احمد احسائی و سپس سید کاظم رشتی مردمان را به جستجو و تفحص و شناخت مهدی موعود دعوت و ترغیب میکرد. بهائیان معتقدند سید کاظم رشتی بعد از خود مرجعی برای شیخیه انتخاب ننمود و شاگردان خود را امر کرد که پس از او به دنیال مهدی موعود بگردند که ظهور او نزدیک است.
ملاحسین بشرویهای یکی از برجسته ترین شاگردان درس سید کاظم رشتی بود که پس از ۴۰ روز دعا ومناجات در مسجدی واقع در کربلا به سمت بوشهر ایران و سپس شیراز رفت و در آن جا سید باب را شناخت و به عوان اولین مومن به ظهور جدید شناخته شد.
بهائیان معتقدند ظهور باب و بهاءالله دو ظهور پیاپی و پیوستهاست و از هم جدا نیست و معتقدند که باب در بیشتر آثار خویش به ظهوری نزدیک که در بین بابیان موسوم به من یظهره اللهاست، بشارت دادهاست که بهائیان معتقدند موعود بعدی پس از باب، بهاءالله بودهاست. بهائیان این دو ظهور را دو ظهور پیاپی ای میدانند که از زمان زرتشت تا زمان محمد به ظهورشان بشارت داده شده بودهاست.
ازدواج بهائی
یکی از نقدهائی که بعد از انقلاب اسلامی ایران از سوی مسلمانان ایرانی به بهائیت وارد میشود، محارم در ازدواج بهائی است.
عدهای از مسلمانان یا به اعتقاد بهائیان، بهائیستیزان بر این باورند که بهائیان منعی برای ازدواج با محارم ندارند. اما در هیچ کجا از احکام بهائی چین چیزی ذکر نشدهاست و حتی به اعتقاد بهائیان تحریم ازدواج با محارم در آئین بهائی بسیار قاطعانهتر و جدّیتر از همه ادیان گذشتهاست. علّت این امر اینست که در آئین بهائی نه تنها ازدواج با محارم حرام شدهاست بلکه ازدواج با زن پدر نیز با تاکید بیشتری نسبت به دین اسلام حرام اعلام شدهاست.
خرید و دانلود تحقیق بهائيت
برای خواندن ادامه مطلب پروژه تحقیق بهائيت، خرید و دانلود را انجام دهید. تا فایل ورد آن در اختیار شما قرار بگیرد.
حجم |
50 کیلوبایت |
---|
تعداد صفحات |
6 |
---|
نوع فایل |
word |
---|
دسته بندی |
علوم انسانی |
---|
گروه مورد استفاده |
دانش آموزان, دانشجویان |
---|
هنوز حساب کاربری ندارید؟
ایجاد حساب کاربری
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.