خرید و دانلود تحقیق ویژگی‌های‌ تعلیم و ‌تربیت‌ اسلامی‌

Apple Shopping Event

Hurry and get discounts on all Apple devices up to 20%

Sale_coupon_15

۱۷,۹۰۰ تومان

19 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!
  • فعال‌سازی آنی لینک دانلود، پس از ثبت سفارش
  • فروش فقط از طریق تحقیق آنلاین
  • دسترسی به فایل محصول به صورت مادام‌العمر
  • تضمین کیفیت فایل ها

شرح

خرید و دانلود تحقیق ویژگی‌های‌ تعلیم و ‌تربیت‌ اسلامی‌

خرید و دانلود تحقیق ویژگی‌های‌ تعلیم و ‌تربیت‌ اسلامی‌

خرید و دانلود تحقیق ویژگی‌های‌ تعلیم و ‌تربیت‌ اسلامی‌

از نگاه شریعت اسلامی انسان مجموعه‌ای از استعدادهای بالقوه است که برای به فعلیت در آوردن این استعدادها و توانایی‌ها، نیازمند تعلیم و تربیت است. آنچه هدف تعلیم و تربیت اسلامی است حقیقت جویی و حصول رستگاری است و این مساله جز از طریق تعلم و تعقل در کنار تزکیه حاصل نمی‌شود. از نگاه اسلام رشد عقلانی به موازات رشد اخلاقی صورت می‌گیرد و به تعبیری این دو لازم و ملزوم یکدیگرند.

همان‌گونه که اخلاق منهای علم، جهالتی بیش نیست، علم منهای اخلاق نیز حماقتی بیش نخواهد بود. همواره در کتب دینی و اخلاقی ما علم و اخلاق در کنار هم ذکر شده و مکتبی که بیشترین توجه را به فراگیری دانش نموده، هدف بعثت پیامبر خود را تکمیل مکارم اخلاق ذکر کرده است.

بدون شک تعلیم و تربیت اسلامی نظامی جامع و کامل است که تمام ابعاد وجودی انسان را مورد توجه قرار داده است. در فرآیند تعلیم و تربیت اسلامی جسم و روان، حیات دنیوی و اخروی، جامعه و فرد باید به یک میزان پرورش یابند و هیچ یک نباید به بهای دیگری نادیده گرفته شود.

همواره خرد و خرد ورزی از جایگاهی خاص در تعالیم اسلام برخوردار بوده است. بیان اهمیت جایگاه خرد و خرد ورزی در قالب 300 آیه در قرآن خود دلیلی آشکار بر این مدعاست. مسلما چنین تاکید و اهمیتی در مکتب شیعه دوچندان می‌شود هنگامی که معتبرترین کتب حدیثی این مکتب همچون اصول کافی و بحارالانوار، باب‌های نخستین خود را به «باب‌العقل و الجهل» و«فضل العلم» اختصاص داده‌اند و سپس به بحث پیرامون اصول دین می‌پردازند.

بدون شک چنین تبویبی بی‌حکمت نبوده و به همین علت عالم بر عابد و تفکر بر تعبد همواره برتری داشته است. احادیث بسیاری در این باب نقل شده که به عنوان نمونه می‌توان به این حدیث اشاره کرد:

پیامبر اسلام‌ ص‌ می‌فرمایند: «فکره ساعه خیر من عباده ستین سنه: ساعتی اندیشیدن بهتر از شصت سال عبادت کردن است.» (پاینده،1374)‌

چه بسیار عبارات و کلمات از پیشوایان دین نقل شده است که نشان می‌دهد تعبد بدون پشتوانه عقلی فاقد ارزش است. چنان که پیامبر در حدیثی می‌فرماید: «هر چیز را پایه و ریشه‌ای است و پایه و ریشه کار مومن عقل است و ارزش و اعتبار او به اندازه عقل و قدرت تشخیص اوست.» (مجموعه نویسندگان،1360)‌

همان‌طور که در متون دینی بیان‌شده، هدف از خلقت آدمی عبودیت پروردگار است: «ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون.»‌ (ذاریات آیه 56)‌.

خرید و دانلود تحقیق ویژگی‌های‌ تعلیم و ‌تربیت‌ اسلامی‌

برای خواندن ادامه مطلب پروژه تحقیق ویژگی‌های‌ تعلیم و ‌تربیت‌ اسلامی‌ ، خرید و دانلود را انجام دهید. تا فایل ورد آن در اختیار شما قرار بگیرد.

مشخصات فایل

حجم

30.8 مگابایت

تعداد صفحات

10

نوع فایل

word

دسته بندی

الهیات و معارف اسلامی

گروه مورد استفاده

دانش آموزان, دانشجویان

نظرات مشتریان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “خرید و دانلود تحقیق ویژگی‌های‌ تعلیم و ‌تربیت‌ اسلامی‌”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.