تحقیق درمورد گروه زمزم

گروه زم زم 

شرکت تولیدی 

نوشیدنی های گاز دار

ماشعیر

انرژی زا 

 

Apple Shopping Event

Hurry and get discounts on all Apple devices up to 20%

Sale_coupon_15

۴,۹۰۰ تومان

13 نفر در حال مشاهده این محصول هستند!
  • فعال‌سازی آنی لینک دانلود، پس از ثبت سفارش
  • فروش فقط از طریق تحقیق آنلاین
  • دسترسی به فایل محصول به صورت مادام‌العمر
  • تضمین کیفیت فایل ها

شرح

پیش نمایش ”  فایل ورد درمورد گروه زمزم

تحقیق درمورد گروه زمزم

تحقیق درمورد گروه زمزم

گروه زمزم

تاریخچه

گروه زمزم یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نوشابه در ایران است. این گروه شامل ۱۶ شرکت است. شرکت زمزم ایران شرکت مادر شرکت‌های نوشابه‌سازی گروه زمزم محسوب می‌شود که در سال ۱۹۷۹ تأسیس شده. قدیمی‌ترین شرکت در این گروه شرکت زمزم تهران می‌باشد که پیش از انقلاب ایران، در سال ۱۹۵۴ تأسیس شده‌است. گروه زمزم نوشابه‌های مختلف با طعم‌های کولا، پرتقالی، لیمو و … تولید می‌کند. این گروه محصولات خود که مارک زمزم بر خود دارند را در خارج از ایران هم به‌فروش می‌رساند. تا پیش از انقلاب، کارخانه‌های این گروه محصولات شرکت پپسی را تولید می‌کردند.

کارخانه زمزم تهران در سال 1333 به ثبت رسید. این شرکت در ابتدا تحت لیسانس پپسی کولا بین المللی تولید خود را آغاز نمود. اما به دلیل عدم تطبیق ذائقه مردم با این نوشابه موفقیتی بدست نیاورد که این امر سبب توزیع مجانی نوشابه همراه با جایزه گردید. تا اینکه در سال 1359 خود اقدام به ایجاد واحد تحقیق و توسعه نمود که آزمایشگاه این واحد در اردیبهشت 1360 شروع به فعالیت کرد. این آزمایشگاه تلاش شبانه روزی خود را بر روی فرموله کردن و تهیه اسانسها و مواد لازم جهت عصاره سازی متمرکز نمود و در شهریور1360 موفق به فرموله کردن عصاره پپسی و متعاقب آن عصاره پرتقالی گردید.

در اواخر همین سال شرکت زمزم درصدد آن برآمد که نوشابه ساده و بی رنگی را فرموله کرده و به بازار عرضه نماید. شرکت زمزم جهت رهایی از وابستگی خارجی در زمینه مواد اولیه نیز اقداماتی را آغاز کرد که اولین قدم در این زمینه تغییر شیشه های نوشابه با آرم پپسی بود که به تدریج با قالب جدید با آرم زمزم به بازار عرضه شد. همزمان، زمزم منابع تهیه عصاره خود را نیز تعویض نمود و خود را از قرارداد استعماری هر عصاره به مبلغ 300 دلار پپسی کولا رها نمود. در عوض عصاره هایی با قیمت بسیار ارزانتر تهیه نمود.

تحقیق درمورد گروه زمزم

[dlbox title=”مشخصات فایل” link=”#” type=”docx.” size=”0.902 مگابایت” pass=”ندارد” page=”6 صفحه”]

مشخصات فایل

نظرات مشتریان

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “تحقیق درمورد گروه زمزم”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.